maanantai 10. marraskuuta 2014

KOSMETIIKKAOSTOKSIA: PINKIT PAHEET




Hellurei! Tein viime viikon aikana pieniä, tarpeellisia hankintoja. Jälkikäteen ymmärsin, että kaikki ostokseni olivat pinkkejä! Sattumalta vai alitajuisesti tarkoituksella? Tämä herätti monenlaisia tunteita aina hempeästä ihastuksesta pienoiseen vihastumiseen. Taas on kuluttajareppanaa (lue: minua) höynäytetty psykologisin asein markkinointivelhojen myhäillessä partaansa.

Okei. Viime viikon ostossaldo: Loreal Skin Perfection- sarjan kaunistava päivävoide ja ihon laatua parantava seerumi, vuoden 2015 taskukalenteri sekä Roosa Nauha- geelikynä. Rahallisesti puhutaan melko pienestä satsauksesta ja mukana on myös ripaus tärkeän tutkimustyön tukemista. Kaikkia näitä kuitenkin yhdistää se pinkki väri.




Kaikki sai alkunsa siitä, kun huomasin nykyisen aamunavaajani (siitä enempi täällä) olevan jo lopuillaan. Syöksyin eräänä aamuna seerumiostoksille ja töihin oli tietysti ihan tulipalokiire. Kas kummaa, illalla pussista paljastui kaksi pinkkiä laatikkoa, jotka sisälsivät lisää pinkkiä. Lumenen hyllylle suunnistaessani nämä pinkit kaunokaiset harhauttivat minut täysin ja tadaa, ostin kaksi purnukkaa kuin siat säkissä, niin sanotusti. Ei tarkempaa tutkimusta tai testailua, onko aineet itselleni sopivia. Mutta kauniit purkit. Mikä erinomainen valintaperuste!



Myöhemmin samalla viikolla käteeni tarttui kaikkien muiden väristen joukosta pinkki kalenteri ja vielä samaisesta shopista kassalta tuo Roosa Nauha- kynä.

Mietin tässä, onko viehätykseni pinkkiin enää ihan terveellä pohjalla? Tiedän, että näistä jokaikinen olisi jäänyt ostamatta, jos ne olisivat vaikka myrkynvihreitä. Kalenteri olisi voinut olla ainoa ostos myös myrkunvihreänä, mutta vain siinä tapauksessa, ettei koko maailmasta löytysi muun värisiä kalentereita. Toisaalta, suurempi huolenaihe lienee se, miten helposti olen tuon markkinointikoneiston vietävissä. Enkä ole varmasti ainoa. Pakkauksilla ja sillä, mitä näemme päällepäin, on ihan älytön vaikutus meihin kuluttajiin. Jos sisältö on tuntematon, mutta ulkokuori viehättää, voimme tehdä ostopäätöksen tuosta noin vain. No, joo. Jos sisältö on karmeaa shittiä, niin emme todennäköisesti osta tuotetta enää toiste. Toisaalta, saatamme ohittaa monta ja taas monta loistavaa tuotetta vain siksi, että sen ulkokuori on väärä. Menee muutama kuukausi, pakkaukset uudistetaan ja kas, kauppareissulta tarttui varmasti jotain huippua mukaan - siinä omaa silmää miellyttävässä purkissa.

Kaiken huippu tässä tarinassa lienee kuitenkin tässä: Angry Birds Stella- limu (sanoinko postauksen alussa, että tarpeellisia hankintoja?). Tölkin perusteella valitsin...




Aika ärsyttävää olla vietävänä kuin pässi narun päässä. Ja vähän pelottavaakin.

Kohtalotovereita? Vastaavasta selvinneitä? Kertokaahan oma tarinanne.



SEURAA BLOGIA: BLOGILISTA // BLOGLOVIN // FACEBOOK // INSTAGRAM

Ei kommentteja :

Lähetä kommentti

Kerro mielipiteesi, ehdota, kysy, ihmettele. Kommentit ovat lämpimästi tervetulleita. :)